HOME
 MARCA INREGISTRATA
 BREVETE DE INVENTIE
 DESIGN COMERCIAL
 LEGISLATIE IN DOMENIU
 ASPECTE FISCALE
 CLIENTI
 AGENȚIA
MARCA ESTE UN DREPT DE PROPRIETATE (LEGEA 84/1998)
SUPORT

Nu ai găsit informaţiile de care ai nevoie? Ai o nelamurire şi vrei să vorbeşti cu cineva?


ON-LINE

Toată documentația (inclusiv plata taxelor) se pot procesa online


HOME » JURISPRUDENTA BACK

Actiune pentru inregistrarea marcii Budweiser impotriva denumrii de origine -TRIBUNALUL DE PRIMA INSTANTA in cauzele conexate T-53/04-T-56/04 , T-58/04 si T-59/04


12 iunie 2007 Hotarârile Tribunalului de Prima Instanta în cauzele conexate T-53/04-T-56/04, T-58/04 şi T-59/04, în cauzele conexate T-57/04 şi T-71/04 şi în cauzele conexate T-60/04-T-64/04

Tribunalul respinge acţiunile formulate de Budejovický Budvar în procedurile împotriva Anheuser-Busch privind înregistrarea marcilor verbale comunitare „Budweiser” şi „Bud”

Budĕjovický Budvar nu a dovedit ca denumirile de origine „Budweiser” şi „Bud”, înregistrate în baza Aranjamentului de la Lisabona, cu efect în special în Franţa, îi permiteau sa se opuna cererilor de înregistrare a marcilor comunitare depuse de Anheuser-Busch pentru alte produse decât berea.

Între 1996 şi 1998, societatea americana Anheuser-Busch a solicitat Oficiului pentru Armonizare în cadrul Pietei Interne (OAPI) înregistrarea cu titlu de marci comunitare a semnelor verbale „BUDWEISER” şi „BUD” şi a unui semn figurativ ce include în special termenul „BUDWEISER” pentru diferite produse, precum produse de papetarie, material pentru curaţare, îmbracaminte, produse de patiserie şi cofetarie. Cererea de înregistrare a semnului figurativ incluzând termenul „BUDWEISER” se referea, în plus, la urmatoarele produse din clasa 32: „bere, ale, porter, bauturi din malţ alcoolice şi nealcoolice”.

Societatea ceha Budĕjovický Budvar a formulat opoziţii împotriva înregistrarii marcilor comunitare pentru toate produsele solicitate. În susţinerea opoziţiilor, Budĕjovický Budvar a invocat, în special, denumiri de origine anterioare înregistrate pentru „bere” în baza Aranjamentului de la Lisabona şi o marca internaţionala verbala BUDWEISER înregistrata pentru „bere de orice fel”.

ţarile contractante la Aranjamentul de la Lisabona se angajeaza sa protejeze, pe teritoriile lor, denumirile de origine ale produselor din alte ţari contractante, recunoscute şi protejate cu acest titlu în ţara de origine şi înregistrate la Biroul internaţional al Organizaţiei Mondiale a Proprietaţii Intelectuale. Republica Ceha şi Republica Franceza sunt ţari contractante la Aranjamentul de la Lisabona.

În Franţa, în temeiul articolului L. 641-2 din Code rural, în forma aplicabila la data faptelor, numele geografic care constituie o denumire de origine nu poate fi folosit pentru un produs similar sau pentru nici un alt produs sau serviciu, în cazul în care aceasta utilizare este susceptibila de a deturna sau diminua notorietatea denumirii de origine.

OAPI a respins opoziţiile formulate de Budĕjovický Budvar, întemeiate pe denumirile de origine în cauza, pentru cererile de înregistrare a marcilor comunitare referitoare la alte produse decât berea. Budĕjovický Budvar a introdus acţiuni împotriva deciziilor de respingere a acestor opoziţii în faţa Tribunalului de Primă Instanţă al Comunităţilor Europene.

OAPI a admis, în schimb, opoziţia formulata de Budĕjovický Budvar, întemeiata pe marca internaţionala verbala BUDWEISER, împotriva înregistrarii semnului figurativ ce include termenul „BUDWEISER”, în ceea ce priveşte produsele „bere, ale, porter, bauturi din malţ alcoolice şi nealcoolice”. Anheuser-Busch a introdus o acţiune în faţa Tribunalului împotriva acestei decizii (cauza T-71/04).

În hotarârea pronunţata azi, Tribunalul constata ca denumirile de origine invocate de Budĕjovický Budvar nu sunt protejate, în baza Aranjamentului de la Lisabona, decât pentru bere şi produse similare. Cu toate acestea, Tribunalul arata ca dreptul francez permite o protecţie mai extinsa în cazul în care produsele în cauza sunt diferite. Pentru a beneficia de aceasta protecţie extinsa, Budĕjovický Budvar ar fi trebuit sa dovedeasca faptul ca utilizarea semnelor în litigiu de catre Anheuser-Busch este susceptibila de a deturna sau diminua notorietatea, în Franţa, a denumirilor de origine în discuţie. În aceasta privinţa, Tribunalul concluzioneaza ca Budĕjovický Budvar nu a reuşit sa dovedeasca existenţa notorietaţii acestor denumiri de origine în Franţa. Tribunalul constata, în plus, ca Budvar nu a demonstrat modul în care ar fi putut fi deturnata sau diminuata notorietatea denumirilor de origine, presupunând ca aceasta ar exista în Franţa, daca Anheuser-Busch ar fi fost autorizata sa utilizeze semnele în cauza pentru produsele specifice solicitate. În consecinţa, Tribunalul confirma deciziile OAPI.

În ceea ce priveşte cauza T-71/04, Anheuser-Busch a informat Tribunalul, la 8 mai 2007, ca îşi retrasese cererea de înregistrare cu titlu de marca comunitara a semnului figurativ ce include termenul „BUDWEISER” în ceea ce priveşte produsele din clasa 32. Tribunalul constata ca, în aceasta cauza, acţiunea a ramas fără obiect şi ca, prin urmare, nu mai este necesar ca Tribunalul să se pronunţe asupra fondului.

MENŢIUNE: Împotriva hotarârii Tribunalului se poate formula recurs, numai pentru motive de drept, în faţa Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene, în termen de două luni de la comunicarea acesteia.



HOME  |  INREGISTRARE  |  MARCI  |  MODELE  |  CLIENTI  |  LEGISLATIE  |  CONTACT
© 2002 - 2019 Weizmann Ariana & Partners Agenţia de Proprietate Intelectuală